L'Estat de liquidació del pressupost recull informació sobre el pressupost que va aprovar el Ple de l'Entitat local i com s'ha executat. Per tant, és el document que serveix perquè el Ple de l'Entitat local i qualsevol persona interessada, conegui la gestió dels ingressos i de les despeses que s'ha realitzat durant l'any.
Les fases de gestió i execució del pressupost són l'autorització de la despesa (A), la disposició de la despesa (D), el reconeixement de l'obligació (O) i finalment l'ordenació del pagament (P). Fins a la fase AD no hi ha un compromís de pagament a tercers, en canvi en l'ADO ja hi ha un tercer que té un dret a cobrar i la determinació exacta d'aquest deute. Les dades del que anomenem pressupost executat són les de la fase ADO. Els percentatges que figuren corresponen al pressupost executat respecte el pressupost definitiu i són sempre dades acumulades.
El pressupost a 31 de desembre no pot estar executat al 100% ja que es tracta de despeses que hem reconegut a un tercer l'obligació de pagar (fase ADO). Per tant, les certificacions o factures encara no rebudes o validades, consten com a despeses no executades. Els imports de despeses que no s'han gastat a 31 de desembre s'incorporen com a romanents en el pressupost de l'any següent, si hi ha recursos per al seu finançament.
Per obtenir ajuda i més informació sobre el funcionament del pressupost i del seu estat d'execució podeu consultar el web www.rendiciondecuentas.es
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017