Descripció
A la dècada dels seixanta del segle xx, el Capítol catedralici va encarregar a diferents artistes les imatges que havien de col·locar-se a la façana de la seu gironina. Entre aquests escultors, Domènec Fita fou el responsable de dues: la dedicada a sant Joan i la dedicada a sant Narcís, situades dins les fornícules del tercer nivell.
Les dues figures dels sants, vestits amb unes sinuoses túniques i amb els seus corresponents atributs (sant Joan amb l'àguila i sant Narcís amb la mitra) es van esculpir al taller Miret Llopart de Barcelona.
Al llibre Fita. Art Religiós (Girona: Diputació Provincial de Girona, 1996), el mateix escultor defineix així aquest treball: ¿Una obra ha d'assenyalar l'època en què s'ha fet i, per tant, encara que la façana sigui feta amb estil barroc, al segle xviii, crec que l'obra s'hi ha d'integrar sense renunciar al present. Més ben dit, ha de tenir aquesta característica perquè és una de les aportacions. Un retaule és un conjunt i si bé cada fornícula respon a una figura no es pot oblidar la composició general."
Altres peces de Domènec Fita a Girona són el brollador de Montjuïc, la gran Columna de la Història de Girona situada a Pedret, els relleus situats al Club de Tennis Girona o Els escolars de la façana de l'escola Dalmau Carles Pla. A més, l'artista gironí ha creat un gran número d'obres sacres, a banda d'aquests dos sants: a Girona en trobem diferents exemples, com ara la decoració de l'església del Cor de Maria, centrada en la figura de sant Antoni Maria Claret.
Més informació:
https://www.fundaciofita.com
© 2024 Ajuntament de Girona | contacte | bibliografia | annex | crèdits