Marès Deulovol, Frederic. Obres
(Portbou, 1893 - Barcelona, 1991)
Frederic Marés va arribar amb la seva família a Barcelona el 1903, quan tenia deu anys. Desenvolupà la seva formació artística a l'Escola d'Arts i Oficis i Belles Arts i la complementà amb estades a l'estranger. Poc després d'acabar els estudis va entrar a formar part del cos de professors d'aquesta escola, una tasca que no abandonà fins la jubilació, l'any 1964.
Sovint, les dues activitats principals de Marès, la d'escultor i la de col·leccionista, van ocultar una carrera docent important, durant la qual va arribar a compartir la direcció de l'Escola Superior de Belles Arts i l'Escola d'Arts Aplicades i Oficis Artístics de Barcelona, i fins i tot a compaginar-les, durant un breu període, amb la presidència de la Reial Acadèmia de Belles Arts.
Paral·lelament als inicis de la seva tasca de professor, Marès començà a treballar al taller de l'escultor modernista Eusebi Arnau. D'aquest període és el seu primer monument a la ciutat de Barcelona, dedicat al canonge Rodó i situat a la plaça del Clot, que es va inaugurar el 1919.
En aquests anys primers de la seva trajectòria artística, quan Marès és encara un desconegut, la seva obra se centrà en la producció de retrats i escultura funerària per a panteons, i també en l'execució d'una sèrie completa d'escultures de lliure creació dominades per la representació de la figura femenina nua. Aquest model de dona, rígida i de formes idealitzades, permeté adscriure Marès en un grup d'escultors que els historiadors de l'art inclouen dins la segona generació noucentista, ja que incorpora algunes de les fórmules expressives més afortunades d'aquest moviment si bé depurades de tota càrrega avantguardista i experimental.
Més informació:
http://www.museumares.bcn.es/index_mus_frederic.htm
« TORNAR
© 2024 Ajuntament de Girona | contacte | bibliografia | annex | crèdits