Notes de premsa

dilluns 25 de novembre de 2024

La Policia Municipal de Girona ofereix atenció ciutadana des dels centres cívics

Omplint un talonari, els veďns i veďnes poden solˇlicitar que el cos policial s’hi posi en contacte telefňnicament per buscar una solució a la problemŕtica plantejada

La Policia Municipal de Girona ha obert un nou canal per apropar-se als veďns i veďnes de la ciutat. A partir d’aquesta setmana, el cos ofereix atenció ciutadana des dels diferents centres cívics que hi ha repartits pel municipi. L’objectiu és ser més accessibles a la ciutadania i recollir les problemŕtiques dels veďns i veďnes per poder buscar solucions conjuntes i millorar la convivčncia veďnal.

“Els centres cívics són un element fonamental de la xarxa comunitŕria de la nostra ciutat i juguen un paper molt important en el desplegament dels serveis de l'Ajuntament. Implicar-los en la seguretat dels nostres barris és una mesura innovadora que facilita l'accés dels veďns i veďnes als serveis de la Policia Municipal”, ha exposat la tinenta d’alcaldia i regidora de Servei a les Persones de l’Ajuntament de Girona, Núria Riquelme i Zurita.

“Estem molt contents de presentar aquesta nova iniciativa que millora la convivčncia i seguretat als barris. Seguim treballant en accions concretes que reforcen el model de policia de proximitat que tenim a la ciutat de Girona. I ho fem pensant en tots els colˇlectius, també en aquells que potser els hi és més difícil accedir a la tecnologia o fer-la servir. A partir d'ara avisar al centre cívic d'una incidčncia convivencial o de seguretat no urgent serŕ més accessible per les gironines i gironins”, ha destacat la regidora de Convivčncia i Seguretat i d’Hisenda de l’Ajuntament de Girona, Sílvia Aliu Gifre.

Les persones interessades a fer arribar una problemŕtica, que no sigui urgent, al cos policial poden anar als centres cívics. Allŕ els facilitaran un talonari que hauran d’emplenar per tal de solˇlicitar que la Policia Municipal s’hi posi en contacte telefňnicament. El veí o veďna haurŕ d’emplenar el full amb les dades de contacte i el tipus de problema. En un termini aproximat de 7 dies, el cos s’hi posarŕ en contacte per telčfon per tal de trobar una solució a la qüestió plantejada.

L’objectiu d’aquest canal és recollir incidčncies com molčsties veďnals, actes incívics, excés de velocitat dels vehicles, vehicles mal aparcats o inseguretat, entre altres. D’aquesta manera, es pretén oferir un servei personalitzat i de qualitat, i alhora apropar la Policia a la ciutadania.

Fins ara, el cos policial feia atenció ciutadana una hora a la setmana a determinats centres cívics, perň hi anava poca gent. Amb el nou servei que s’ha posat en marxa, es pretén oferir un ventall més gran d’hores per atendre les peticions. A més, amb aquest sistema del talonari escrit es pretén arribar als veďns i veďnes més grans, als quals els és més complicat usar la bústia d’avisos de l’Ajuntament de Girona. Per tant, aquest és un sistema que vol trencar amb la fractura digital d’una part de la societat.

Per acabar, cal ressaltar que s’ha optat per fer aquesta atenció des dels centres cívics per tal d’arribar a més gent i que aquests no s’hagin de desplaçar.

Nota: Us enviem, adjunta, una imatge de la Policia Municipal de Girona.

Facebook

Descŕrregues


Imatge de la Policia Municipal de Girona

Fotografia - 0,2 Mb

   

Nota: Les fotos en format JPEG d'aquesta pŕgina poden ser específiques per a impressió (CMYK) i és possible que no s'obrin directament amb el navegador. Per descarregar-les, cliqueu-les amb el botó dret del ratolí i seleccioneu l'opció Guardar destinació com...