dimecres 17 de gener de 2018
La consulta ciutadana per escollir els projectes de cada sector es farà de l’11 al 24 de juny
L’Ajuntament de Girona ha donat el tret de sortida al procés de pressupostos participats dels barris de Girona per al 2018. El vicealcalde i regidor de Sostenibilitat, Medi Ambient, Participació, Seguretat i Cooperació del consistori, Eduard Berloso, i la tinenta d’alcaldia i regidora d’Hisenda i Règim Interior, M. Àngels Planas, van presidir ahir la primera reunió de la Comissió Mixta de Ciutat, acte que ha obert la sisena edició dels pressupostos participats de la ciutat.
Durant la reunió es van tractar temes com el repartiment del pressupost –aquest any tornarà a ser de 1.200.000 euros- i la quantitat assignada a cada barri d’acord amb els criteris objectius establerts. També es va presentar el calendari previst per al procés d’aquest 2018 i el nou sistema per a la concessió de subvencions en el marc dels pressupostos participats. Al final de la reunió es va obrir un debat entre les persones assistents sobre quines accions es podrien portar a terme per millorar la difusió del procés amb l’objectiu d’augmentar la participació ciutadana. Les propostes recollides es prioritzaran i es tindran en compte per al mateix procés del 2018 o per a les properes edicions dels pressupostos participats.
“Els pressupostos participats dels barris han estat i són una de les grans apostes del govern de Girona per fomentar la participació de la ciutadania en la presa de decisions municipals i és per això que, un cop més, volem fer una crida als veïns i veïnes de la ciutat a fer aportacions per millorar els seus barris”, ha destacat el regidor Eduard Berloso.
Enguany, la consulta per decidir els projectes que s’executaran a cada barri es farà de l’11 al 24 de juny. Com en els darrers anys, les votacions es faran per via telemàtica.
Calendari de la sisena edició dels pressupostos
En una primera fase, els veïns i veïnes de Girona tindran l’opció de proposar projectes per portar a terme al seu barri. Aquestes propostes es podran presentar fins a l’11 de febrer a través del formulari que s’obrirà en breu al web http://www.girona.cat/consultabarris o bé directament a través de les associacions de veïns i veïnes.
El procés continuarà amb la celebració de les diferents assemblees de barri a finals de febrer i a principis de març. En aquestes assemblees hi podran participar les entitats del barri que estiguin inscrites en el Registre Municipal d’Entitats de l’Ajuntament de Girona i els veïns i veïnes de cada barri.
Totes les propostes es presentaran el dia de l’assemblea de cada barri per tal de donar-les a conèixer a tots els assistents i debatre-les conjuntament amb les que hagin presentat les entitats. Se’n prioritzaran un màxim de cinc, que els serveis municipals valoraran tècnicament i econòmicament.
Durant la segona quinzena d’abril es duran a terme les assemblees de retorn, en què es presentaran a entitats i veïns les valoracions sobre la viabilitat tècnica i econòmica de les propostes presentades i es decidirà quines se sotmetran a consulta.
Tota aquesta informació es donarà a conèixer a la ciutadania a través de la distribució d’un butlletí que arribarà a les llars gironines a finals de gener.
Podeu consultar tota la informació actualitzada sobre els pressupostos participats dels barris al web www.girona.cat/consultabarris