1850-1859

1840-1849 <<   >> 1860-1869

Paper a l'albúmina | Carte de visite | Ambrotip | Col·lotípia | Ferrotip

Paper a l'albúmina

1850_F_2 La còpia en paper a l'albúmina era un procediment fotogràfic de positivat en paper, per contacte directe, a partir d'un negatiu (generalment de vidre al col·lodió humit). Entre 1860 i 1890, va ser el tipus de còpia positiva més utilitzada pels fotògrafs. Es va emprar molt per als retrats d'estudi, en format de targeta, i també per al tiratge de còpies de vistes de ciutats, monuments i obres d'art. (...) Viquipèdia

Carte de visite

1850_F_3 La carte de visite o, en català, carta de visita va ser un format fotogràfic per a estudis de retrat, patentat l'any 1854 pel fotògraf francès André Adolphe Eugène Disdéri, tot i que se n'atribueix la invenció al fotògraf de Marsella Louis Dodéro; i que va ser utilitzat fins la dècada de 1920. Aquest format consistia en una còpia positiva a l'albúmina a partir d'un negatiu en vidre al col·lodió humit, de mida 54 x 89 mm, la qual era adherida sobre una cartulina que mesurava 64 x 100 mm . Normalment, la cartolina incloïa el nom del fotògraf i les dades de contacte del seu estudi. (...) Viquièdia

Ambrotip

1850_F_4 Un ambrotip o amfitip és un tipus de fotografia aconseguida per un procés fotogràfic que crea una imatge positiva en una placa de vidre, mitjançant el procés del col·lodió humit. El va patentar el 1854 James Ambrose Cutting als Estats Units. El col·lodió humit havia estat inventat uns pocs anys abans per Frederick Scott Archer, però Cutting el va utilitzar per obtenir una imatge positiva en lloc d'un negatiu. (...) Viquipèdia

Col·lotípia

1850_F_5 La fototípia (Phototypie en francès, Collotipia en italià, Lichtdruck en alemany i Collotype en anglès) és un procés d'impressió fotomecànica creat el 1856 per Louis Alphonse Poitevin i posteriorment perfeccionat per Joseph Albert pel que va tenir difusió amb el nom de Albertipo. (...) Viquipèdia

Ferrotip

1850_F_6 El ferrotip (també anomenat tintype) és una tècnica fotogràfica inventada el 1852 pel fotògraf i professor francès Adolph Alexandre Martin (1824-1896). La imatge es fixava en una placa de metall exposada a la cambra. Aquesta placa es cobria amb vernís japonès negre i se sensibilitzava amb col·lodió i nitrat d'argent abans de l'exposició a la cambra. El ferrotip apareixia com positiu a causa de la placa negra. (...) Viquipèdia