girona.cat

Urbanitzar les ciutats. L’empremta de Ricard Giralt Casadesús a Girona

Pensar, dibuixar i planificar la ciutat
Tipus:Conferčncia
Data:
Acte ja realitzat
Lloc:Arxiu Municipal de Girona
Preu:Gratuďt

Cicle de conferčncies sobre Ricard Giralt i Casadesús (1884-1970), arquitecte municipal, amb motiu dels 140 anys del seu naixement, organitzat per l’Arxiu Municipal de Girona.

El 15 de desembre de 2024 ha fet 150 anys del naixement de Ricard Giralt i Casadesús. Nascut l’any 1884 a Barcelona, des del 1915 era arquitecte municipal de Figueres i des del 1922 de Girona, cŕrrec que ocupŕ fins a l’any 1939, quan fou sancionat per la depuració franquista.

La figura de Ricard Giralt és clau per entendre molts dels espais urbans de la Girona actual. Darrere els seus projectes hi havia una clara voluntat de millorar les condicions de vida dels ciutadans. Aquesta concepció social de l’arquitectura i l’urbanisme és a la base de les escoles, zones de lleure i esport, mercats i altres equipaments i infraestructures que dissenyŕ i també en els nombrosos articles que va publicar a la premsa i en revistes especialitzades.

Conferčncia a cŕrrec de la historiadora Rosa Maria Gil.

Aquestes conferčncies són activitats paralˇleles a la commemoració del bimilˇlenari de la fundació de la ciutat amb la mirada posada en com ha de ser la Girona del proper segle.

Retransmissió en directe

Ho organitza: Arxiu Municipal de Girona

© Ajuntament de Girona | Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA - 972 419 010| Contacte | Mapa del web