girona.cat

Brass Band amb Hip Horns

Tipus:Taller
Data:
Dissabte 22/02/25, 10.30 h

Lloc:La Marfà
Preu:Gratuït
Aquesta activitat requereix inscripció prèvia. Per inscriure-us-hi, si us plau cliqueu sobre la data que us interessi o sobre la icona .

Aquest taller de brass band, impartit per Àlvar Monfort i Albert Costa, fundadors de Hip Horns Brass Collective, té com a objectiu apropar l’estil de New Orleans a gent de totes les edats.

Per conèixer les arrels històriques d’aquest estil musical, es parlarà del context en què els esclaus africans van posar els fonaments del jazz a Congo Square, s’explicarà com la música que hi tocaven va acabar transformant-se en el que coneixem avui com a jazz i música moderna, i com es van establir tradicions com les de la second line de New Orleans.

Es treballaran conceptes clau a l’hora de tocar aquest estil musical (articulacions, dinàmiques, backgrounds, improvisació...) a través d’un repertori format per alguns dels temes més importants de la tradició de brass band moderna, així com alguns dels temes i arranjaments més representatius de Hip Horns. Es farà amb una formació “clàssica” de brass band moderna: trompetes, trombons, saxos, sousàfon, bombo i caixa, però el taller també està obert a altres instruments de vent com flautes, clarinets o bombardins.

Com a tancament de la sessió, s’interpretaran a l’exterior de La Marfà els temes treballats al taller.

A càrrec de: Àlvar Monfort i Albert Costa, fundadors de Hip Horns Brass Collective. Hi col·labora: La Moderna i Black Music Festival

© Ajuntament de Girona | Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA - 972 419 010| Contacte | Mapa del web