Tipus: | Presentació |
Data: | Acte ja realitzat |
Lloc: | Bòlit_StNicolau |
Preu: | Gratuït |
Presentació del projecte “Fractura” a càrrec de les seves autores, les artistes Azahara Cerezo i Mayte Gómez. Es tracta d’una experiència immersiva que aborda les especificitats del propi mitjà, és a dir, es tracta d’una peça que reflexiona sobre la tecnologia des de la pròpia tecnologia, tot indagant en la importància que tenen les interfícies i dispositius tecnològics en la nostra quotidianitat i les implicacions materials d’aquests entorns suposadament “virtuals”.
L’Oculus Quest 2 és el dispositiu de Realitat Virtual més venut i popular en l’actualitat. Propietat de la gran empresa Meta (abans Facebook), l’Oculus Quest 2 ofereix una experiència immersiva per a dos ulls, dues oïdes, un cos. Mentre ens submergim en mons virtuals, l’aparell monitoritza i escaneja contínuament l’espai que ens envolta i els nostres moviments mitjançant 4 càmeres d’infrarojos integrades i 2 controladors amb múltiples acceleròmetres i giroscopis. Tanmateix, el funcionament del propi dispositiu, així com les lògiques comercials que s’amaguen darrere de les estètiques minimalistes de Silicon Valley i la idea d’immersió que ofereix la realitat virtual s’estenen molt més allà del moment present. En relació amb aquests aspectes, Jonathan Crary afirma que “per a comprendre les formes en què escoltem, mirem o ens concentrem cal indagar en les seves ressonàncies històriques”.
"Fractura" és un assaig immersiu desenvolupat per Azahara Cerezo i Mayte Gómez Molina i produït per Cultural Rizoma.
© Ajuntament de Girona | Pl. del Vi, 1 - 17004 GIRONA - 972 419 010| Contacte | Mapa del web